Ångra köp & reklamera

Skadat gods

Har du beställt och mottagit ett trasigt gods från PS Auction gäller följande: - Vid mottagning av gods, granska godset för att se om ytteremballaget är skadat eller ej, skriv ner eventuella skador på fraktsedeln till chauffören. - Ta kort och dokumentera felen. - Maila frakt@ps.se (mailto:frakt@ps.se) och inkludera information om köpet samt leveransen. Glöm inte att bifoga bilder på det skadade objektet. - PS Auction kontaktar speditören som skickar in kundens bilder och e...

Jag åkte till er utlämning men kunde inte få objektet jag köpt, får jag någon ersättning för den tid jag lagt ner?

PS ersätter resekostnader upp till 500 kr i de fall där vi kan ses som ansvariga. Vi ersätter däremot inte kostnader för nedlagt tid, t ex att man tagit ledigt från jobbet för att åka på en utlämning.

Reklamationsformulär

Företag som vill reklamera fyller i följande formulär Reklamation - för företag (https://www.psbokning.se/reklamation-foretag/). Privatpersoner som vill reklamera fyller i följande formulär Reklamation - för privatperson (https://www.psbokning.se/reklamation-privatperson/). Vi återkommer med mer information när vi mottagit er reklamation.

Reklamera vara

Alla objekt säljs i befintligt skick och du som kund har undersökningsplikt enligt villkoren (https://psauction.com/se_sv/kopa/villkor). Fel som märkts eller borde ha märkts när auktionsföremålet undersöktes av kunden vid dessa tillfällen, ska reklameras genast. I övrigt ansvarar PS endast för fel som kunden skriftligen påtalar inom (15) dagar efter det att felet märkts eller borde ha märkts, exempelvis vid undersökningen innan köpet eller vid avhämtningen. Företag som vill reklamera fyller i f...

Ångra köp

Som privatperson har du enligt lagen rätt till 14 dagars ångerrätt. För att ångra ett köp ber vi dig fylla i följande formulär (https://www.psbokning.se/angerratt-Privatperson/). Notera dock att serviceavgiften kommer debiteras då den ingår i budtjänsten.