Vad händer efter auktionen om reservationspriset inte är uppnått?

Då inleds en förhandlingsfas som beskrivs nedan. Samma information skickas även ut till kund i ett separat mejl.

  1. Säljaren godkänner ditt bud och vi skickar ut en faktura till dig inom tre (3) arbetsdagar utan att du först kontaktas.
    Fakturan kommer till den e-postadress du angett vid registreringen och finns även att ladda ner på Mitt PS.
  2. Säljaren önskar förhandla med dig: en handläggare från PS Auction ringer då upp dig för att förhandla om priset inom tre (3) arbetsdagar från auktionsavslutet. Om förhandlingen inte leder till en affär har andra budgivare i efterhand möjlighet att lägga bud. Notera att om ditt bud ligger allt för långt ifrån reservationspriset så kommer vi antagligen inte att kontakta dig.
  3. Säljaren godkänner INTE ditt bud. PS Auction har då inte längre möjlighet att förmedla försäljningen av det aktuella objektet vid detta säljtillfälle. Blir du inte kontaktad inom tre (3) arbetsdagar gäller detta alternativ.

Kontaktar ingen på PS dig, men du är beredd att höja ditt bud så är det fullt möjligt att kontakta handläggaren själv. Kontaktinformation kan man hitta på objektet på hemsidan, samt i det REU (Reservation Ej Uppnått) mejl, ifall man inte stängt av den funktionen, vi skickat ut efter auktionsavslutet.